DJECA U PETOJ I ŠESTOJ GODINI ŽIVOTA

Djeca u petoj i šestoj godini života (skupine Slonići i Sovice) uživaju u većoj raznolikosti iskustava i u aktivnostima za razvoj fine motorike – rad sa škarama, umjetničke aktivnosti, priručne igre, igre kuhanja.
Sposobniji su u vlastitoj koncentraciji. Lako pamte i prepoznaju predmete po obliku, boji i veličini. Također razvijaju osnovne matematičke pojmove i sposobnosti rješavanja problema. Petogodišnjaci i šestogodišnjaci razvijaju interes za društveno okruženje i svijet izvan sebe. Dobro koriste svoje motoričke sposobnosti te pokazuju pojačanu sposobnost zadržavanja pažnje dulje vrijeme i u većim skupinama, posebice ako se radi o njima bitnoj temi. Mnogi petogodišnjaci i većina šestogodišnjaka kombiniraju ideje u složene odnose – pojam broja kao što je slaganje 1 prema 1. Posjeduju rastuću sposobnost pamćenja i razvijenu finu motoriku.
Također pokazuju povećano zanimanje za funkcionalni vid pisanog jezika, poput prepoznavanja njima značajnih riječi ili pak pokušaja pisanja vlastitog imena. Aktivnosti oblikovane isključivo za poduku slova, glasova i pisanja nisu baš primjerena za ovu dobnu skupinu.
Primjerenije je osigurati okruženje bogato pisanim tekstovima kako bi se potaknulo na razvoj jezičnih sposobnosti i pismenosti u smišljenom kontekstu. Kurikulum se može također proširiti izvan djetetova neposrednog iskustva sebe, svog doma i obitelji, uključivanjem u posebne događaje i izlete.