DJECA U PETOJ I ŠESTOJ GODINI ŽIVOTA

10

Djeca u petoj i šestoj godini života (skupine Slonići i Sovice) uživaju u većoj raznolikosti iskustava i u aktivnostima za razvoj fine motorike – rad sa škarama, umjetničke aktivnosti, priručne igre, igre kuhanja.

Sposobniji su u vlastitoj koncentraciji. Lako pamte i prepoznaju predmete po obliku, boji i veličini. Također razvijaju osnovne matematičke pojmove i sposobnosti rješavanja problema. Petogodišnjaci i šestogodišnjaci razvijaju interes za društveno okruženje i svijet izvan sebe. Dobro koriste svoje motoričke sposobnosti te pokazuju pojačanu sposobnost zadržavanja pažnje dulje vrijeme i u većim skupinama, posebice ako se radi o njima bitnoj temi. Mnogi petogodišnjaci i većina šestogodišnjaka kombiniraju ideje u složene odnose – pojam broja kao što je slaganje 1 prema 1. Posjeduju rastuću sposobnost pamćenja i razvijenu finu motoriku.

Također pokazuju povećano zanimanje za funkcionalni vid pisanog jezika, poput prepoznavanja njima značajnih riječi ili pak pokušaja pisanja vlastitog imena. Aktivnosti oblikovane isključivo za poduku slova, glasova i pisanja nisu baš primjerena za ovu dobnu skupinu.

Primjerenije je osigurati okruženje bogato pisanim tekstovima kako bi se potaknulo na razvoj jezičnih sposobnosti i pismenosti u smišljenom kontekstu. Kurikulum se može također proširiti izvan djetetova neposrednog iskustva sebe, svog doma i obitelji, uključivanjem u posebne događaje i izlete.

 

  • 1
  • 10
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

 

  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Back to top