OPIS POSLOVA LOGOPEDA U VRTIĆU
Logoped je stručnjak osposobljen za rad na prevenciji, otkrivanju, dijagnosticiranju i tretmanu poremećaja ljudske komunikacije, odnosno:
- svim onim procesima i funkcijama koji su povezani s proizvodnjom govora
- s percepcijom i produkcijom oralnoga i pisanoga jezika
- kao i oblicima neverbalne komunikacije
Posao logopeda u vrtiću podrazumijeva rad na:
- komunikacijskim poremećajima
- poremećajima izgovora
- poremećajima tečnosti govora (mucanje, brzopletost)
- jezičnim poremećajima (različite etiologije)
- poremećajima glasa
- poboljšanju komunikacijskih vještina i učinkovitosti – (poboljšavanje glasovnih kvaliteta kod odgojitelja)
- rehabilitaciji slušanja jezika i govora djece oštećena sluha
- poremećajima oralno – laringealnih funkcija (gutanje)
- neverbalnoj, potpomognutoj komunikaciji
Najveći dio poremećaja nastaje u najranijem djetinjstvu pa je od iznimne važnosti pružanje logopedske pomoći upravo u tom periodu. Zbog toga je značajno da stručnu pomoć logopeda mogu dobiti upravo djeca predškolske populacije, odnosno djeca koja polaze dječji vrtić.
- Logoped u dječjem vrtiću najveći dio svojeg rada provodi u neposrednom radu s djecom u vidu: preventivnog pregleda rizičnog djeteta, trijažnog pregleda djece, provođenja dijagnostičkog postupka, terapijskog rada na otklanjanju poteškoća. Isto tako logoped radi i na suradnji sa roditeljima i odgojiteljima.
- Poremećaji u razvoju govora često imaju složenu sliku koja zahtijeva i složen pristup. Dijagnosticiranje je otežano naročito ako postoje i neki drugi poremećaji. To zahtijeva mišljenje tima stručnjaka pa se takva djeca moraju uputiti na dijagnostiku u druge ustanove.
- Neposredni terapijski rad sa djecom provodi se individualno u točno zakazanim vremenskim terminima. U radu sa djetetom poštuju se sve posebnosti, navike i mogućnosti djeteta. Otkrivaju se djetetovi unutarnji potencijali te iskorištavaju najbolji psihofizički faktori kako bi logopedske vježbe bile što kvalitetnije i uspješnije.
Logopedski tretman djece u predškolskom periodu je nezamisliv bez suradnje s roditeljima, bez njihova uključivanja u terapijski postupak te nastavak rada sa djetetom u obiteljskom domu. Zbog toga se roditelji upoznaju sa vrstom i stupnjem poteškoće, poučavaju se u konkretnim terapijskim postupcima kako bi što realnije prihvatili poteškoću svojeg djeteta.
LOGOPED U DJEČJEM VRTIĆU FIJOLICA JE TATJANA NIKOLAJEVNA BUBEK.
(nazovite na broj mob: 099-837-4713)
GOVORNO-JEZIČNI RAZVOJ
KAKO KRUTA HRANA I KORIŠTENJE DUDE UTJEČU NA RAZVOJ GOVORA
VESELE VJEŽBE ZA POKRETLJIVOST JEZIKA
VJEŽBE ZA POTICANJE RAZVOJA FONOLOŠKE SVJESNOSTI