PO DRAŠKOVEC

4

U područnom odjeljenju Draškovec djeca su smještena u tri skupine.

 

U jednoj skupini su djeca rane dobi (od 1 do 3 g.) i u dvjema skupinama su djeca predškolske dobi (od 3 g. do polaska u školu). Vrtić djeluje kao jedna obitelj u kojoj se svi osjećaju dobro i prihvaćeno.

Kvaliteta odgoja i obrazovanja djece proizlazi iz kvalitete njihova svakidašnjeg življenja u vrtiću i toj se kvaliteti posvećuje velika pažnja. Ako se dijete sagleda kao cjelovito biće, vrtić mora biti mjesto cjelovitog razvoja, odgoja i učenja i tako da se u njemu kontinuirano stvara primjereno odgojno-obrazovno okruženje u kojem dijete ima priliku ostvarivati raznovrsne interakcije s materijalima, drugom djecom i odraslima, pri čemu se dijete potiče na samoprocjenu i preuzimanje odgovornosti za svoje izbore i ponašanje.

Djeca imaju različite mogućnosti simboličkog izražavanja koje uključuju likovne, grafičke, kinestetičke, verbalne, gestikulacijske i mnoge druge ekspresivne modalitete. Korištenje različitih izražajnih medija olakšava međusobno razumijevanje djece s drugom djecom i odgajateljima, potiče razvoj novog znanja i razumijevanja. Kreativnost mora biti sastavnica cjelokupnog odgojno-obrazovnog procesa vrtića i mora biti utkana u sve segmente kurikuluma, pa stoga vrtići moraju postati mjesto koje će poticati djecu na korištenje različitih izražajnih medija napuštajući klišeje i sheme u svakom segmentu odgojno-obrazovnog procesa, te više pažnje posvećivati samom procesu stvaranja i izražavanja, a ne samom rezultatu to procesa.

Dijete je aktivni građanin zajednice koje ima vlastita prava i u stanju je aktivno sudjelovati u oblikovanju života zajednice vrtića, zajedno sa svojom obitelji i širom zajednicom. Njegove građanske kompetencije razvijaju se poticanjem razvoja samostalnog i kritičkog mišljenja te ohrabrivanjem na donošenje vlastitih sudova. Da bi vrtić postao mjesto demokratičnog življenja, aktivnog sudjelovanja i suodlučivanja djeteta potrebno je uvažavati djecu i omogućivati ostvarenje prava zajamčenih Konvencijom o pravima djeteta, poticati ih na sudjelovanje u donošenju odluka, na razvoj odgovornosti te aktivnog sudjelovanja u raspravama u kojima će slobodno iznositi vlastita stajališta.

 

  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 2
  • 20
  • 21
  • 23
  • 25
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • viber_slika_2021-10-21_15-34-52-146

 

 

 

Back to top