OSMIŠLJAVANJE I PRILAGOĐAVANJE OKOLINE

prelog tPrema relevantnim činjenicama, kurikulumu ali i konstruktivističkoj paradigmi, djeca predškolske dobi konstruiraju svoja znanja aktivnim sudjelovanjem, a okruženje je jedan od izvora učenja.

Svjesni težine situacije izazvane epidemijom virusom Covid-19, a profesionalno odgovorni za sigurnost i kvalitetu odgojno-obrazovnoga rada, morali smo kroz razmjenu ideja kreirati nova rješenja te sukonstruirati novi način odgojno-obrazovnog rada, te isti implementirati na nešto drugačiji način. Važna smjernica za odgojno-obrazovni rad u ovoj kriznoj situaciji je socijalna distanciranost koja je apsolutno neprihvatljiva u standardnom, svakodnevnom odgojno-obrazovnom radu. Stoga smo morali prilagoditi sve prostore u vrtiću za prihvat djece. Reorganizirati centre igara, poticaje i materijale u sobama dnevnog boravka koji su u ovoj situaciji prihvatljivi i omogućavaju odgojno obrazovni rad visoke kvalitete, praveći kompromis između epidemioloških mjera i uputa ali i stvarnih potreba djece.
Tokom perioda izolacije osmislili smo i realizirali niz podnih, elementarnih igara u unutrašnjem i vanjskom prostoru vrtića. Igre su osmišljene za jednog igrača. Na taj način poštujemo potrebne mjere socijalnog distanciranja. Igre su usklađene s djetetovim prirodnim potrebama za kretanjem i nude različite sadržaje (među kojima i sadržaje za podršku rane pismenosti i predmatematičkih vještina), koji djetetu omogućavaju slobodu i kreativnost ali i sigurnost.  Isto tako podržavaju razvoj djetetovih prirodnih oblika kretanja (puzanje, hodanje, trčanje, skakanje, penjanje, provlačenje, balansiranje), te osnovnih motoričkih sposobnosti - brzine, koordinacije, fleksibilnosti i/ili jakosti.Svaka igra je tako strukturirana da se može igrati po pravilima, ali i na mnogo drugih improviziranih načina, i time dijete dobiva mogućnost osmišljavanja vlastite igre. Igre su usmjerene na istraživanje okoline, stvaranje boljih mogućnosti za razvoj osjetilnih iskustava, perceptivnih doživljaja, mašte i čuđenja. Svaka igra sastoji se od atraktivnih vizualnih uputa primjerenih predškolskom djetetu. Stvarajući igre željeli smo da one rezultiraju dječjim maksimalnim angažmanom, osjećajem zadovoljstva i uživanja u igri.

Odgojitelji – DV Fijolica - Prelog

 

  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 2
  • 20
  • 21
  • 22
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • prelog_t

Back to top