SOVICE - POSJET OBITELJSKE FARME KAO POČETAK PEDAGOŠKE GODINE
Odrastajući, dijete upoznaje svijet oko sebe. Ono upoznaje biljni i životinjski svijet, bilo da to dijete odrasta u gradskoj ili seoskoj sredini.
Kako bi dijete odraslo u zdravoj okolini, ono bi trebalo biti upoznato koje životinje ga okružuju. Djeca koja žive u gradu nemaju prilike vidjeti svakodnevno domaće životinje, osim životinja koje su i kućni ljubimci. No, zato većina djece iz grada posjećuje zoološke vrtove, obiteljske farme i posjeduju kućne ljubimce. Nasuprot djece iz gradskih sredina, djeca iz seoske sredine u svakodnevnom su kontaktu s domaćim životinjama i s obzirom na tu činjenicu može se smatrati kako baš ta djeca dobro poznaju domaće životinje. Djeca i životinje dijele snažnu povezanost, koju karakteriziraju određene posebnosti u odnosu na pozitivne učinke životinja na ljudsku dobrobit . Ona imaju mnogo toga zajedničkoga: i djeca i životinje ovise o odraslim osobama; i jedni i drugi percipiraju samo sadašnji trenutak i daju iskren odgovor; njihov primarni oblik komunikacije je neverbalan i konkretan i oboje znaju kako se igrati prirodno i slobodno (Zimmerman i Russell-Martin, 2008.). Nadalje, djeca pridaju veliku subjektivnu važnost životinjama koje igraju važnu ulogu u njihovom motiviranju i stvaranju njihove slike o svijetu (Katcher i Wilkins, 2000.; Beck i sur., 2001.; Melson, 2001.; Melson i Fine, 2006.). U današnje vrijeme, jedna od najčešćih uloga životinja je uloga kućnog ljubimca. Osim što pozitivno utječu na psihološku, emocionalnu i socijalnu te fizičku dobrobit djece, za djecu su posebno značajne prilike za učenje i razvoj koje pruža suživot s kućnim ljubimcima (Odendaal,2000.; Anderson i Olson, 2006.; Gee, Church i Altobelli, 2010.). Dapače, stručnjaci već dugi niz godina upozoravaju na višestruke dobrobiti odnosa djece i kućnih ljubimaca. Tako Levinson (1980.) smatra bliskost sa životinjom i prirodnom osnovnom ljudskom potrebom te naglašava važnost kućnih ljubimaca za djecu u kontekstu psihološkog razvoja. Različita istraživanja pokazala su kako kućni ljubimci pridonose razvoju empatije, prosocijalnog ponašanja i kognitivnih sposobnosti.
Skupina „Sovice“ su pedagošku godinu 2018./ 2019., nakon adaptacije, započele posjetom obiteljskoj farmi. Bili su pozvani na obiteljsku farmu Čižmešija. Odgovornost, razvoj empatije, razvoj bolje slike o sebi, stjecanje radnih navika, razvoj samopoštovanja, briga za drugo biće, samo su neke koristi koje dijete ima od domaćih životinja. Briga o životinjama djeci pomaže da budu otvoreniji u svladavanju predrasuda i strahova, te razumijevanje životinja utječe na stavove kod odrastanja. Neka djeca susrela su se s domaćim životinjama po prvi puta i posjet je rezultirao velikim dječjim oduševljenjem i osmjesima.